رسانه ها به ترویج همکاری پکن و سئول ترغیب شدند
مقامات و کارشناسان گفتند که رسانه ها و متخصصان چین و کره جنوبی باید برای ارتقای ارتباطات و تقویت همکاری بین دو کشور با یکدیگر همکاری کنند.
آنها این اظهارات را در چهاردهمین گفتگوی رسانه ای در سطح عالی چین و کره جنوبی که به طور همزمان در پکن و سئول در روز سه شنبه با حضور نمایندگانی از نزدیک به 30 سازمان رسانه ای از هر دو کشور برگزار شد، بیان کردند.
سان یلی، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفت که چین و کره جنوبی همسایگان و شرکای نزدیکی هستند که نمی توان آنها را از هم جدا کرد.
سان با اشاره به اینکه امسال سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین چین و کره جنوبی است، گفت که تاریخ 30 سال گذشته نشان می دهد که توسعه سالم و پایدار روابط چین و کره جنوبی در خدمت منافع اساسی مردم این کشورها است. p>
سان گفت که چین با کره جنوبی برای حفظ، تحکیم و پیشبرد روابط دوجانبه و ایجاد ثبات بیشتر برای منطقه و جهان همکاری خواهد کرد و از متخصصان رسانه ای دو کشور خواست تا با پوشش اخبار بیشتر با تمرکز بر نوظهور، مبادلات اقتصادی را ترویج کنند. صنایعی مانند هوش مصنوعی و اقتصاد سبز.
جئون بیونگ گئوک، معاون اول وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی، خاطرنشان کرد که حجم تجارت دوجانبه چین و کره جنوبی در سال گذشته از مرز 300 میلیارد دلار گذشت زیرا دو کشور مبادلات بهتری را آغاز کردهاند. توسعه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی.
اطلاعات رسمی نشان داد حجم تجارت بین دو کشور در هفت ماهه اول سال جاری به 214.9 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.9 درصد افزایش داشته است که نشان دهنده شتاب رشد قوی است.
او گفت که مردم به طور فزاینده ای به رسانه ها وابسته هستند تا چشم و گوش آنها در جهان باشند، بنابراین لازم است رسانه ها همکاری را افزایش دهند.
دو ژانیوان، رئیس گروه ارتباطات بینالمللی چین، گفت که همکاری بین دو طرف در اقتصاد دیجیتال در سالهای گذشته رشد کرده است، که فرصتهای بیشتری را در دوران پس از کووید به ارمغان خواهد آورد.
او از سازمانهای رسانهای خواست تا توجه بیشتری به حوزه جدید و همچنین سایر همکاریهای فنآوری سطح بالا بین دو کشور داشته باشند.
این رویداد سالانه که در سال 2009 راه اندازی شد، در مکانی چرخشی بین چین و کره جنوبی برگزار می شود.